Consells primers dies
Dies previs
  • Compra a els paquets d’un en un.
  • No acumulis tabac.
  • Fuma la primera cigarreta del dia després de l’Esmorzar.
  • Si ja era així, retrasa-ho 10 minuts (comprovats mitjançant rellotge).
  • No acceptis els cigarretes que t’ofereixin.
  • Tampoc els demanis.
  • Fes incomode fumar: guarda el tabac i encenedor Despres de cada cigarreta i neteja el cendrer.
  • No ho deixis al teu abast.
  • Limita els zones per fumar: mai al llit, al cotxe ni amb els nens o amb no fumadors.
  • A casa fuma NOMÉS en un lloc fixe , que sigui una mica incómode (la cuina, el balcó. No fumis mai en la teva butaca favorita).
  • No fumis a la feina.
  • Recorda que està prohibit i que has de Sortir a l’exterior, el que sens Dubte resulta Molt incomode.
  • Augmenta el Temps entre cigarretes.
  • Fixa Abans de Començar el Treball el nom Màxim de cigarrets que fumaràs.
  • Proposa’t no fumar a la feina.
  • No fumis immediatament Despres de dinar.
  • Aixeca’t, camina o fes alguna cosa.
  • La nit anterior a la data escollida, tira el tabac que li quedi i amenaça a els cendrers i a els encenedors.

Primers Dies

  • Quan tinguis ganes de fumar, espera almenys 5 minuts per fertilit-ho (comprovats mitjançant rellotge).
  • Les guanyis Sempre és passen.
  • Informa que deixaràs de fumar als teus amics i familiars.
  • Demana’ls col·laboració i paciència.
  • Adverteix-els que a partir d’aquesta data no et Donin tabac encara que ho demanis.
  • Si algun del teu entorn vol Deixar de fumar, Proposa-li fer-ho junts.
  • Us ajudareu mutuament.
  • Pensa en qualsevolimatge negativa del tabac.
  • Adopta una actitud positiva, Tracta de concebirte com a un exfumador.
  • Repassa freqüentment els teus Motius per Deixar de fumar.
  • Identifica els Situacions en quin mes solia agradar fumar.
  • Anota i intenta evitar-les.
  • Demana ALS TEU amics que no Fumin Davant teu, o si ho fan, que va seguir NOMÉS en LLOCS concrets de la casa.
  • Rebutja Totes els cigarretes que t’ofereixin.
  • Cuida la teva alimentació i ingereix abundants Líquids.
  • Despres de dinar, Després rentar-te els dents, passejà o realitza alguna activitat que et resulti agradable.
  • Si sents Desitjos de fumar, ingereix aigua o fruita, emprèn alguna activitat.
  • Aquests Desitjos duraran Molt pocs minuts.
  • En cas de presentar tos, prova amb infusions i abundants Líquids.
  • En cas de restrenyiment fes una dieta rica en fibra, begui abundants Líquids …
  • Si et costa concentrar-te tingues paciència. No et exigeixis Molt els primeres semanas.
  • En cas de nerviosisme o irritabilitat passejà, premsa 1 bany, fes alguna cosa relaxant.
  • Si et trobes cansat, augmenta els hores de són.
  • Si Malgrat Tot et Segueix venint de gust fumar, canvia d’activitat.
  • Identifica els Situacions que et provoquin Més tensió per evitar-les.
  • Mira Sempre el costat-positiu de les coses.
  • Pensa Què és el Pitjor que Pot passar si alguna cosa surt malament (segur que no és tan Dolent).
  • Respira Profundament Davant a els Desitjos de fumar.
  • Si T’es possible, en sentir tensió Descàrrega l’ansietat amb algun Exercici (Recórrer el passadís, breu passeig, Flexions de cames …
  • Un cop aconseguida l’abstinència has de buscar alternatives que et faciliti mantenir-te sense fumar (de salut, oci, temps lliure, diversió …).
  • Evita Situacions d’alt risc per no tornar a recaure.
  • Aprecia el fet que no necessites una cigarreta per sentir-te Bé.
VOLS CONÈIXER EL NOSTRE PROGRAMA?
Els últims estudis han demostrat que quan hi ha un contacte amb un especialista i un ús del tractament adequat, es dobleguen les probabilitats que l’intent de deixar de fumar tingui èxit.