Menjant sa
Fes una dieta variada: No deixis de menjar tot el que menjaves abans
  • Augmenta el consum d’aquells aliments rics en fibra (fruites verdures) i en hidrats de carboni (arròs, pasta, pa integral …).
  • Pren menjars lleugers, fruites en grans quantitats i verdures que a més de facilitar l’abstinència, t’aportaran vitamines C i B.
  • Redueix els aliments amb més calories (greixos animals, sucres, refinats, rebosteria, pastissos, gelats …). Aquests aliments aporten massa calories i poden fer-te guanyar pes.
  • Redueix els aliments amb més calories (greixos animals, sucres, refinats, rebosteria, pastissos, gelats …). Aquests aliments aporten massa calories i poden fer-te guanyar pes.
  • Redueix el consum d’alcohol. Molts fumadors ho associen al tabac i redueix la seva voluntat de mantenir-se si fumar. A més aporta calories addicionals..
  • Redueix el consum de cafè o te ja que són estimulants del sistema nerviós i generen més ganes de fumar.
  • Pren molts líquids, sobretot aigua, ja que no té calories. Beu 250-500 ml abans de cada àpat (això et farà sentir més satisfet i menjar menys)..
  • Quan sentis ganes de fumar pot prendre 1-2 peces de fruita o 1-2 gots d’aigua o suc natural.
  • Intenta mantenir l’ordre i la normalitat en els menjars. No has d’avançar l’hora, ni augmentar el que prens entre hores.
  • Durant un temps no compris aliments per a “picar”, com patates fregides, cacauets, oliva. És la millor manera d’evitar la temptació.
  • No tinguis a la nevera aliments que t’agradin massa i engreixin, així la visitaràs amb menor freqüència.)