Superar una relliscada

Recuperant el control després d’un relliscada

Un relliscada és com una alarma d’incendi. Quan sona l’alarma vostè necessita saber exactament que fer, què dir, on anar ia qui dirigir-te per demanar ajuda.

  • Planifica per avançat de la mateixa manera en què ho faries per un simulacre d’incendi.
  • Canvia de situació.
    • Deixa de fumar immediatament.
    • Abandona l’habitació o situació.
    • Si has comprat cigarrets, tírals.
    • Recorda fins on has arribat, no només quant et queda per caminar.
    • Anima’t a tu mateix per no abandonar.
  • Piensa en positiu.
    • Recorda fins on has arribat, no només quant et queda per caminar.
    • Anima’t a tu mateix per no abandonar.
  • Pasa a l’acció
    • Fes alguna cosa que faci impossible el fumar (dutxar-se).
    • Focalitza la teva atenció en alguna cosa diferent als cigarrets o les ganes de fumar (centra’t en el treball, les notícies, la jardineria …).
    • No siguis crític amb tu mateix.
    • Fes que la teva boca i gola se sentin de forma diferent, mastega un xiclet de menta.
    • Practica algun esport – surt a donar una volta a pas lleuger. L’aire fresc aclareix la ment.
    • Si estàs experimentant ganes de fumar una intenses, seu i respira profundament fins que aquest sentiment hagi passat.
  • Busca ajuda
    • Parla amb algú per distreure’t o perquè et animin.
    • Contacta amb nosaltres.
VOLS CONÈIXER EL NOSTRE PROGRAMA?
Els últims estudis han demostrat que quan hi ha un contacte amb un especialista i un ús del tractament adequat, es dobleguen les probabilitats que l’intent de deixar de fumar tingui èxit.